Den 15. maj 2024 blev der afholdt repræsentantskabsmøde for Tranemosegård i Strandens Forsamlingshus, Brøndby Strand. Mødet var godt besøgt af repræsentanter fra samtlige boligafdelinger.
Bestyrelsens årsberetning og ny administrationsaftale
Formanden for organisationsbestyrelsen, Lars Jensen, fremlagde bestyrelsens årsberetning, hvor han beskrev de mange aktiviteter og forandringer, der har præget året. Særligt blev der arbejdet intenst på en ny administrationsaftale efter opsigelsen af den tidligere aftale med BO-VEST. Den nye administrationsaftale er nu indgået og træder i kraft den 1. januar 2025. Bestyrelsen er meget tilfreds med resultatet. Aftalen indeholder en basispakke med mulighed for tilkøb af ekstra ydelser, hvilket sikrer fleksibilitet og effektivitet i Tranemosegårds nye selvstændige administration.
Nyt navn og nyt logo
Tranemosegård vil fremover ændre navn fra “Den Selvejende Institution Tranemosegård” til “Boligselskabet Tranemosegård”. Dette navneskift markerer starten på en ny æra, hvor organisationen også har fået et nyt logo. Næstformand Tim Resen præsenterede logoet, der forestiller en origami-trane, sammensat af syv trekanter, som symboliserer hustage og gavle i de syv afdelinger.
Der blev også informeret om udviklingen af en ny hjemmeside, hvor hver afdeling får sin egen underside med relevant materiale. Derudover åbner Tranemosegård et nyt administrationskontor på Sdr. Ringvej, og der er ansat en administrerende direktør samt en administrationschef.
På næste repræsentantskabsmøde i foråret 2025 bliver de nødvendige tilpasninger af vedtægterne foretaget.
Økonomi: Regnskab og budget for 2025
Årsregnskabet for 2023 blev præsenteret og viste et overskud på 376.722 kr., primært på grund af besparelser på Tranemosegårdbladet og øgede renteindtægter. Regnskabet blev enstemmigt godkendt.
Budgettet for 2025 blev også fremlagt. Administrationsbidraget forbliver uændret på 4.326 kr. Budgettet afspejler ikke de øgede udgifter til lokaler og personale som følge af den nye administrationsaftale. Også dette budget blev enstemmigt vedtaget.
Valg af bestyrelsesmedlemmer og revisor
Tim Resen og Bitten Skotte blev genvalgt som bestyrelsesmedlemmer. Kurt Damsted og Merethe Hansen fortsætter som suppleanter. Jannie Gøth blev valgt som kritisk revisor, og Deloitte blev genvalgt som ekstern revisor.
Eventuelt
Under “eventuelt” blev det diskuteret, om afdelingerne fremover selv skal stå for opkrævningen af kontingent til Lejernes Landsorganisation (LLO), da revisor har påpeget, at dette ikke længere kan ske via huslejeopkrævningen. Brøndby Kommune har også meddelt, at denne praksis skal ophøre.
Lars Jensen rundede mødet af med en tak for fremmødet og repræsentantskabets støtte til den nye administrationsaftale.