Fra tidligere IT-supporter til ejendomsservicetekniker: Simon gør en forskel i Boligselskabet Tranemosegård

Når Simon til efteråret færdiggør sin uddannelse som ejendomsservicetekniker, afslutter han ikke bare en vigtig milepæl i sin karriere – han cementerer også sin rolle som en essentiel del af Boligselskabets Tranemosegård dagligdag.

Når Simon til efteråret færdiggør sin uddannelse som ejendomsservicetekniker, afslutter han ikke bare en vigtig milepæl i sin karriere – han cementerer også sin rolle som en essentiel del af Boligselskabets Tranemosegård dagligdag. Simon, der startede sin karriere tidligere i livet som IT-supporter, har sidenhen taget en helt anden vej, hvor menneskekontakt og service er i fokus.

“Jeg har prøvet mange ting, men at arbejde med service og direkte kontakt til beboerne er noget helt særligt,” fortæller Simon. “Dagene går hurtigt, fordi jeg konstant er i dialog med beboerne. Det er fedt at mærke, at vi gør en forskel i deres hverdag.”

En dagligdag med beboeren i centrum

Simon er kendt blandt beboerne – mange hilser på ham, og flere ved, at han er ejendomsserviceteknikerelev. “Beboerne er super venlige og imødekommende, og det giver en god stemning, som gør arbejdet meget givende,” siger Simon med et smil. For ham er det vigtigt at være til stede i dialogen, fordi den kan være med til at bygge bro mellem mennesker.

“Vi arbejder dagligt og aktivt på at vise, hvor effektive vi er som team,” forklarer Simon. “Det gode billede, som beboerne har af os, betyder rigtig meget.”

Her på billedet ser du Simon.

Fra lærling til kollega

Som elev i Boligselskabet Tranemosegård føler Simon sig godt klædt på til opgaverne. “Jeg har altid følt mig som en del af flokken. Intimiteten i vores mindre afdelinger, lige som i Gillesager/Lindager hvor jeg er nu, gør det nemmere at lære og udvikle sig. Hvis man som lærling føler sig overset, kan det være rigtig ærgerligt, men her i afdelingen gør vi meget ud af at inddrage hinanden og dele erfaringer,” fortæller han.

Simon nævner også, hvordan han på de mere stille dage opsøger nye opgaver for at holde opgaverne i gang og lære endnu mere. “Der er altid noget at tage fat på, og jeg er glad for hele butikken – både de travle og de mere rolige dage.”

Et godt råd til nye lærlinge

Simon mener, at flokfølelsen og opbakningen fra kollegerne er altafgørende for lærlinge. “Det vigtigste er, at vi som lærlinge føler os inddraget og lærer noget nyt hver dag. Vi skal være en del af teamet, og det kræver, at man bliver set og hørt, lige som her” siger han.

For Simon har de små ting i hverdagen, som beboernes smil og den gode dialog, gjort en stor forskel. “Når jeg går hjem fra arbejde, ved jeg, at jeg har gjort noget vigtigt, og det er en fed følelse.”

Fremtiden i sigte

Til september er Simon klar til at stå på egne ben – klædt godt på til livet som ejendomsservicetekniker. Hans rejse er et godt eksempel på, hvordan engagement og viljen til at lære kan føre til både personlig og faglig udvikling.

“Jeg har haft en fantastisk tid som lærling, og jeg glæder mig til at tage de erfaringer, jeg har fået her, med mig videre,” slutter Simon.

Simon er et levende bevis på, at det er menneskerne, der skaber en god arbejdsplads – og at en god arbejdsplads skaber dygtige fagfolk. Vi ønsker Simon held og lykke med de sidste måneder af uddannelsen og ser frem til at følge ham på hans videre rejse!

På billedet ser du til venstre Albin og til højre er Simon.